Union poisťovňa je významným poisťovateľom v oblasti cestovného poistenia, priekopníkom individuálneho zdravotného poistenia a on-line poistenia. Založená bola v 1992 a od roku 1997 dcérskou spoločnosťou najväčšej holandskej poisťovacej skupiny Achmea. Má silné postavenie vo vybraných segmentoch neživotného poistenia, ako aj solídny kmeň životného a individuálneho zdravotného poistenia. V spolupráci so sesterskou spoločnosťou Union zdravotnou poisťovňou, a. s., ponúka Union poisťovňa komplexné riešenia v oblasti zabezpečenia starostlivosti o zdravie individuálneho klienta.
Vzhľadom na veľkosť IT prevádzky išlo o maximálnu automatizáciu riadenia požiadaviek. Zavedenie ITIL procesov, najmä pre oblasť Incident Managementu a Request Fullfilmentu, cez Relase, Change a Deployment Management, vrátane ďalších podporných procesov ako Service Level Management, User či Configuration Management. Jednou z požiadaviek bolo meranie definovaných KPI pre optimalizáciu jednotlivých procesov. Najskôr bolo potrebné pokryť procesy core systémov poisťovne a postupne sa malo riešenie rozširovať. Cieľom bol spokojný interný zákazník, ktorý by vedel, aké služby a v akej kvalite poskytujú informačné technológie.
„CDESK nám umožnil monitorovať a kontrolovať realizáciu služieb našich dodávateľov, plánovať výpadky alebo nasadenia zmien. Dnes dokážeme sledovať efektivitu procesov a utilizáciu ľudí. Treba ale povedať, že niekedy už narážame na rozvojové obmedzenia, ktoré sú spôsobené architektúrou riešenia samotného (aj keď do značnej miery vyvíjané podľa priebežných požiadaviek Unionu), pričom zmeny vyžadujú nemalé časové a finančné náklady.“
Erich Hatalčík