PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA

Renomovaná IT spoločnosť
Hello IT používa CDESK
viac ako 15 rokov

PRÍPADOVÁ ŠTÚDIA

Renomovaná IT spoločnosť
Hello IT používa CDESK
viac ako 15 rokov

6000+
obsluhovaných používateľských PC
4000+
vybavených zákazníckych požiadaviek mesačne
85
minút hovorov na operátora mesačne
2560
vzdialených pripojení na obrazovku mesačne
od roku 2010
Používa CDESK a CM

 

Hello IT, a.s. (historicky COM Group a. s.), je česká spoločnosť, ktorá od roku 2003 poskytuje svojim klientom komplexné služby IT outsourcingu, stará sa o ich IT vybavenie a organizuje pre nich vzdelávanie. Je skúseným partnerom pre IT bezpečnosť a ako integrátor softvérových riešení pomáha efektívne digitalizovať činnosti svojich zákazníkov. Technici COM Group obsluhujú z troch strategicky rozmiestnených servisných bodov v Prahe, Brne a Ostrave viac ako 6 000 užívateľských PC. Ich odborná pomoc a zásahy sú definované širokou škálou znalostí, certifikátov a odborností, ktorými sa členovia tímu cielene dopĺňajú.

Poskytovanie komplexného balíka IT služieb na mieru, umožňuje zákazníkom systematický prístup a moderné softvérové nástroje CDESK a CM (Customer Monitor). Práve tieto riešenia sú kľúčovým prvkom v schopnosti plniť dohodnuté záväzky.

Cieľ

Hello IT(historicky COM Group) je jeden z prvých používateľov riešení CDESK a CM. Už od začiatku spolupráce v roku 2010 systém hodnotí systém ako dlhodobo stabilný. Spoločnosť oceňuje aktívny rozvoj systému, ktorý môže svojimi podnetmi z praxe aj priamo ovplyvniť. 

„Nové funkcie nás inšpirujú k optimalizácii procesov. Povedal by som, že CDESK svojím množstvom funkcií prevyšuje našu prácu. Veľmi často sa v rámci rozvoja CDESK inšpirujeme novými funkciami, ktoré následne komponujeme do našich činností.“

– Radim Krušandl, vedúci technického oddelenia Hello IT(historicky COM Group) 

Nasadenie

Technici pracujú najviac s Modulom Požiadavky. Modul poskytuje možnosti Help Desk podpory a pomáha zabezpečovať poskytovanie služieb (Service Desk) na dohodnutej úrovni. Zastrešuje servisnú činnosť technikov, je nositeľom termínov, eskalácií, komunikácie, či internej deľby práce a integruje súčasti systému pre lepší servisný výkon technika.

V Hello IT využívajú aj jednu časť z CDESK Omnichannel, konkrétne VoIP. Takto sa im podarilo zachytiť a monetizovať väčšinu hovorov so zákazníkmi. Okrem automatizovaných činností pri spracovaní hovoru, čiže priradenie na správnu klapku, poradie vyzváňania a podobne, vie CDESK z hovoru jedným klikom vyrobiť požiadavku (tiket) s nahrávkou hovoru, pričom prepis rozhovoru do textu zabezpečuje AI.

[display_dotaznik_counter]

Viete, koľko minút, v priemere za deň, vaši technici pretelefonujú so zákazníkmi?


CDESK je známy dobre zvládnutou mailovou komunikáciou, ktorú obsluhuje Modul Spracovanie správ. Systém mail automaticky spracuje, priradí k zákazníkovi, správne spáruje riešiteľa a celú nasledujúcu mailovú komunikáciu technici jednoducho vybavia priamo v požiadavke. Samotný Hello IT, ale aj jeho zákazníci i partneri oceňujú prehľadnosť, transparentnosť a ľahké dohľadanie správ a ich príloh.

Získanie podkladov pre fakturáciu zabezpečuje aktuálne Modul Plnenia. Postupne sa dopĺňa a ladí funkcionalita automatizovanej fakturácie práce, služieb, dopravy a tovarov v Module Zákazky, Hello IT analyzuje potenciál tohto modulu v zrýchlení procesu vystavovania faktúr. Za silný argument považujú aj automatizované generovanie príloh k faktúram, ktoré sú podkladom pre zákazníkov. A to s podrobným prehľadom poskytnutých plnení, čerpania paušálu, dopravy alebo predanej techniky. Technikom pomáha so zápisom vykonanej práce integrácia s CM, ktorá okrem iného umožňuje vzdialené pripojenie a meranie času pripojenia v zariadení klienta. V spoločnosti vítajú pomocníka pri zápise plnení vo forme stopiek, ktoré budú súčasťou pripravovaného CDESK ToDo Timera a na AI asistenta CDESK Copilot, ktorý im pomôže nielen pri plneniach.

Výhoda

Vyvinuté, ladené a rokmi IT technikmi overené a na mieru vytvorené jedinečné spojenie nástrojov CDESK a CM, považujú v Hello IT za svoju najväčšiu konkurenčnú výhodu. Základ úspechu a  pridanej hodnoty spojenia týchto nástrojov pre Hello IT je dôraz na jednoduchosť zadávania požiadaviek pre IT používateľov, bez nutnosti prihlasovania sa do systému, s automatickou výzvou na vloženie snímky obrazovky. 

Riešenie

CDESK Easyclick – najlepší spôsob zadávania požiadaviek

Spojenie CDESK a CM iba s Easyclick funkciou by pre technikov v Hello IT bolo len slabou pomocou pri efektívnom riešení požiadaviek na servis a podporu.  
Technik je ovládaním z jedného webového rozhrania schopný väčšinu servisov riešiť vzdialene, na viacerých zariadeniach súčasne a dokonca u viacerých zákazníkov naraz. Tým sa prudko zvyšuje jeho efektivita a schopnosť obsluhovať vyšší počet používateľov. 
Takto integrované systémy, CDESK Service Desk a CM remote IT monitoring & management tool technikovi v Hello IT(historicky COM Group) umožňujú v jednom rozhraní :

  1. Okamžite pracovať s požiadavkou klienta, vďaka prehľadu, či je dané zariadenie online
  2. priamo z požiadavky sa vzdialene pripojiť na obrazovku klienta a pracovať na oprave, prípadne okamžite otvoriť detail zariadenia a v reálnom čase mať informácie na rýchlu identifikáciu zdroja problému u klienta, najmä online informácie s históriou záznamov až do 6 dní
  3. automatizovane udržiavať aktuálnu databázu spravovaných zariadení u klientov
  4. predchádzať poruchám, o hroziacich problémoch vedieť dostatočne v predstihu kvôli  nastaveným Watches, IT strážnych anjeloch. Tí na základe definovaných parametrov, ľahko nastaviteľných cez intuitívny wizard, vyhodnocujú stavy zvolených parametrov, akými je dochádzajúce miesto na serverovom úložisku, vyťaženie procesora s väzbou na prebiehajúce procesy, SMART parametre diskov a desiatky ďalších IT technikmi navrhovanými a najviac zaužívanými Watches
  5. CM vďaka možnosti hromadne odosielať inštalácie a skripty na vzdialené počítače automatizuje a extrémne zrýchľuje prácu technikom a zvyšuje komfort zákazníkom
  6. CM má v sebe integrované aj nástroje na zálohovanie, v Hello IT(historicky COM Group), však vedia, že to je síce funkčné, no jednoduchosť a rýchlosť použitia logicky radšej hľadajú v  špecializovaných tooloch. 
     

V CDESK je možné využiť aj Modul Projekty a Projektové zákazky. Práve tento modul je príkladom, ako aktívny rozvoj systému a informovanie o nových funkciách motivovalo Hello IT(historicky COM Group), aby svoje projektové riadenie vyskúšali v CDESK.  
Ukazuje sa nielen efektívny rozvoj systému a potvrdenie hlavnej myšlienky výrobcu: aktívne rozvíjať softvér so zameraním na agendy a procesy, ktoré na seba viažu ľudskú prácu. Tieto agendy efektívne prepájať a umožniť také nastavenia, ktoré fungujúce procesy podporia, poskytnú prehľad a výrazne vyššiu mieru efektivity.

Nové riešenia

Za veľmi silnú stránku riešenia považujú v Hello IT spoluprácu so spoločnosťou Inova Logic , v tom, že majú možnosť pripomienkovať nové funkcie. Oceňujú vykonávané optimalizácie i rýchlu odozvu podpory.  

COM Group v poslednom období evidujú nižšiu rýchlosť odoziev systému pri konkrétnych akciách v konkrétnych časoch. Enormne veľká, 15 rokov poctivo kŕmená databáza, však pružným reakciám veľmi nepomáha. Tím zákazníckej podpory CDESK a CM situáciu aktívne rieši a pripravil sadu optimalizácií, čistenia databázy, API volaní, zefektívnil využívanie databázy, čítanie z jej tabuliek, optimalizoval aj využívanie HW zdrojov a postupne nahrádza FE systému aktuálnou technológiou, ktorej možnosti v rýchlosti odozvy sú ďaleko za hranicami terajších možností.  

Pre manažérske rozhodovanie existuje podpora reportingu a PowerBI dohľadu.

Záver

CDESK je silný a prehľadný nástroj a je podľa Hello IT vlastne jedno, či firma, ktorá ho využíva poskytuje služby v oblasti IT alebo akejkoľvek inej. Riešenie je vždy transparentné a prehľadné.  

CDESK odporúčajú každej servisnej organizácii celkovo na riadenie práce, alebo so špeciálnou podporou pre klientov. A to prakticky komukoľvek, kto potrebuje prehľadne riadiť procesy vnútri firmy. Možnosti prispôsobenia prostredia systému sú oslobodzujúce, vďaka schopnosti obslúžiť procesy v spoločnosti bez potreby výrazných zmien alebo zásahov.

V prípade, že Vás táto prípadová štúdia zaujala nás neváhajte kontaktovať.

POUŽÍVANÉ MODULY
https://www.cdesk.sk/wp-content/uploads/2021/08/01_Poziadavky-320x320.png

Požiadavky

Požiadavky
https://www.cdesk.sk/wp-content/uploads/2023/09/ico-plnenia.png

Plnenia

Plnenia
https://www.cdesk.sk/wp-content/uploads/2023/09/ico-spracovanie-sprav.png

Spracovanie správ

Spracovanie správ
https://www.cdesk.sk/wp-content/uploads/2025/06/Omnichannel-VoIP-ikona-e1750585154887.png

Omnichannel VoIP

Omnichannel VoIP
https://www.cdesk.sk/wp-content/uploads/2025/06/ico-zakazky.png

Zákazky

Zákazky
https://www.cdesk.sk/wp-content/uploads/2025/06/ico-projekty.png

Projekty

Projekty