Outlook prepojený priamo na CDESK

11. apríla 2021

Verzia 3.0.187 prináša prihlasovanie do CDESKu cez Azure Active Directory, priamy prístup k počítaču cez Easyclick požiadavku a ďalšie užitočné funkcie. Oficiálne uvoľňujeme prvú verziu Outlook Pluginu.

TOP novinky – 12. apríla 2021

Outlook Plugin

CDESK Outlook Plugin predstavuje nástroj, ktorý spája desktopovú aplikáciu Microsoft Office Outlook na Windows a CDESK. Po jeho inštalácií sa do hornej lišty Outlooku pridá záložka CDESK. Tá sprístupní možnosť vytvárať priamo z mailu požiadavky, úlohy, diskusné príspevky a interné poznámky (interná diskusia). V závislosti od konfigurácie prostredia na CDESK serveri je možné vytvárať všeobecné požiadavky, ale aj požiadavky podľa katalógu požiadaviek.

Tlačidlo CDESK v aplikácii Microsoft Office Outlook
Tlačidlo CDESK v aplikácii Microsoft Office Outlook
Tlačidlá na vytváranie požiadaviek, úloh a diskusných príspevkov
Tlačidlá na vytváranie požiadaviek, úloh a diskusných príspevkov

Pri vytváraní záznamov cez Outlook plugin sa niektoré polia predvypĺňajú podľa mailu. Zároveň do prílohy sa vloží mail, z ktorého bol záznam vytvorený a tiež prílohy a obrázky z mailu.

Formulár pre pridanie požiadavky s predvyplnenými poľami podľa mailu
Formulár pre pridanie požiadavky s predvyplnenými poľami podľa mailu

Prostredníctvom Outlook pluginu je možné pripojiť viacero kont súčasne, ktoré konfigurujete v nastavení CDESK doplnku pre Outlook.

Outlook s viacerými pripojenými CDESK kontami
Outlook s viacerými pripojenými CDESK kontami

Outlook Plugin je určený len pre operačné systémy Microsoft Windows.

Prihlasovanie cez Azure Active Directory

Ak máte vytvorené konto v Azure Active Directory po synchronizácii s CDESK kontom ho teraz môžete použiť aj na prihlásenie do CDESKu. Po prvotnom nastavení je prihlasovanie veľmi jednoduché. Do CDESKu sa prihlásite kliknutím na tlačidlo Azure Active Directory na prihlasovacej obrazovke.

Tlačidlo na prihlasovanie cez Azure Active Directory
Tlačidlo na prihlasovanie cez Azure Active Directory

Bližšie informácie o synchronizácii Azure Active Directory s CDESK kontom sa nachádzajú v nasledovnom texte.

Priamy prístup k počítaču cez Easyclick požiadavku

Update 3.0.187 tiež priniesol vylepšenie pre prácu s Easyclick požiadavkami. Ak je súčasne s CDESKom používaný aj monitorovací a manažovací nástroj Customer Monitor, riešiteľ má po otvorení Easyclick požiadavky na pravej strane prístupné tlačidlá, ktoré mu umožňujú pripojiť sa k počítaču zadávateľa. Na počítači používateľa musí byť nainštalovaný klientský softvér C-Monitor. Prostredníctvom neho sa tvorí Easyclick požiadavka a v rámci nej je uložená väzba na daný počítač, čo umožňuje spustiť vzdialené pripojenie.

Pripojenie je možné uskutočniť štyrmi rôznymi spôsobmi:

  • Prístup cez webový prehliadač na plochu používateľa (CM-EasyDesktop)
  • Prístup cez webový prehliadač na Remote Desktop (CM-EasyRDP)
  • Vytvorenie natívneho spojenia prostredníctvom CM (CM-DirectRDP)
  • Prístup cez program TeamViewer
Tlačidlá na požiadavke pre prístup k počítaču
Tlačidlá na požiadavke pre prístup k počítaču
Prihlasovacia obrazovka pre pripojenie prostredníctvom CM-EasyDesktop
Prihlasovacia obrazovka pre pripojenie prostredníctvom CM-EasyDesktop
Pripojenie na plochu používateľa prostredníctvom CM-EasyDesktop
Pripojenie na plochu používateľa prostredníctvom CM-EasyDesktop

Táto funkcionalita je dostupná pre platformy Windows a aj Mac OS.

Generovanie novej pravidelnej požiadavky v intervale počítanom od termínu uzavretia predošlej požiadavky

S novou verziou 3.0.187 vo formulári pravidelných požiadaviek pribudlo nastavenie Vytvoriť až po uzavretí predošlej. Pri zapnutí tejto voľby sa pravidelná požiadavka vygeneruje v nastavenom intervale od dátumu ukončenia predošlej pravidelnej požiadavky.

Nastavenie pre tvorbu pravidelných požiadaviek po uzavretí predošlých
Nastavenie pre tvorbu pravidelných požiadaviek po uzavretí predošlých

Toto nastavenie je dostupné iba pre každodennú periódu opakovania.

Zoznam všetkých noviniek CDESK 3.0.187 >